12. јануар 2013.

Направите сами чврсти лосион

Мада сам у последње време баш била вредна и направила неке нове сапуне пре него што почнем о њима да постујем хтела бих да поделим са вама моје искуство везано за чврсти лосион (lotion bar) који сам недавно направила. Ја га зовем чврстим лосионом али овај исти производ можете наћи и под другим називима нпр. чврсти бутер.

Рецептура је у основи прилично једноставна а од материјала вам је потребно:
33% пчелињег воска
33% течних уља
33% бутера
1% етеричног или мирисног уља.

Ја сам ову рецептуру мало модификовала изоставивши додавање етеричног уља узимајући. Од материјала сам користила пчелињи восак, какао и ши бутер, мацерат невена у маслиновом уљу и бадемово уље.

Састојци за безмирисни чврсти лосион

Одмерене чврсте састојке сам растопила у микроталасној пећници али водећи рачуна да се не прегреју. Онда сам их помешала и излила у кутијицу. Овако добијена маса се брзо хлади и стегне мада процес можете убрзати ако је ставите у фрижидер.


Чврсти лосион
По први пут правим чврсти лосион и баш ме је занимало како ће се показати током употребе и какав ефекат ће имати на моју суву кожу.

Као што му и сам назив каже овај производ је на собној температури у чврстом стању. Из кутијице у коју сам га излила не вади се много тешко али ја бих у будућности ипак размотрила изливање у неку мању силиконску модлу јер би онда са њим могло лакше да се рукује и био би већом површином у контакту са кожом (мада за овакву варијанту морам пре свега да обезбедим одговарајуће паковање). Споменула сам да нисам додала нити мирисно нити етерично уље али што се мене тиче нема ни потребе. Овај нерафинисани пчелињи восак, иначе производ мог свекра (можете погледати овај пост где има мало више детаља о томе како га производи) заједно са какао бутером даје тако фин, топао, пун и природан мирис који је мени сасвим довољан.

Што се самог осећаја на кожи тиче, након наношења овог чврстог лосиона, могу само да кажем да сам изненађена али у позитивном смислу. Морам да признам да сам имала бојазан да ће га због високог садржаја воска кожа тешко упијати међутим баш сам погрешила!  Једном кад се нанесе кожа га веома лако упије и након тога не буде масна, што је мени јако битно, али остаје хидрирана једно дуже време.Чини ми се да чак и након прања руку, а и суђа, остаје тај заштитни слој и осећај хидрираности на кожи. Пчелињи восак је састојак већине рецептура сапуна које кувам, додајем га ради чврстине, међутим он има далеко већи значај када је нега коже у питању. Помаже овлаживању коже, има омекшавајуће а чак и противупално дејство и најбоља је природна заштита коже од спољашњих утицаја.

Ја сам се баш расписала али некако желим да поделим моје одушевљење са вама по питању овог чврстог лосиона. Узимајући у обзир да је сада зимско и хладно време и да кожи заиста треба додатно посветити пажњу мислим да је коришћење оваквог типа производа прави избор.

Желим вам све најбоље и наравно срећно сапуњање!

18 коментара:

  1. Lotion bars are so nice! I have one at work also. There I wash my hands several times a day and my hands gets so dry after using commercial soap.
    A co-worker told me that she has so dry skin that her back gets sores from that. I made her a lotion bar before xmas and yesterday she told me that her skin have never been so soft and there is no need to moisturize the skin with cremes from he pharmacy.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Yes Marika, you are completely right. I am also surprised how lotion bars are so moisturizing, definitely perfect choice for this cold season.

      Избриши
  2. Thanks for sharing your lotion bar recipe and technique, Gordana! I've never tried lotion bars before but I am curious about them. They sound very nice!

    ОдговориИзбриши
  3. Thanks for sharing your recipe Gordana, I'll have to give it a try! I love that there are only 3 ingredients! :)

    ОдговориИзбриши
  4. This solid butter is wonderful for the skin, and if you pour it in smaller jars you can use it as lip balm, too. I used approximately the same recipe for my lip balms and perfumed with orange and mint essential oils, they were delicious!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I didn't know that using essential oils in lip balm was acceptable!? What's the flavour like (mint is a smell,ok, but is it sweet, bitter,...)?

      Избриши
    2. Thanks Iulia for this tip, I will definitely try it!

      Избриши
    3. The name for ”mint” is mentha arvensis leaf oil. The tase is... mint:) I think on the lips all "gourmet" essential oils are pretty much acceptable, like mint, vanilla, cinnamon, but of course, not too much, and you'd have to use pure essential oils, the ones labelled as "food-grade". Also, some citrus essential oils are not acceptable in the summer time as they can be phototoxic, but in the winter, when we mostly stay inside and it's dark most of the day... I guess we can indulge on some grapefruit, lemon or orange taste on our lips. As for cinnamon, I didn't use it personnaly, but I've heard of it being used in lip balm because it tends to activate the blood circulation and gives a red-lips effect... Of course, not recommended for damaged lips :) But hey, somebody, stop me :):)

      Избриши
    4. Thank you Iulia for this valuable info!

      Избриши
    5. Thanks Julia! I have made lip balks,but kept them unscented. I rather choose like this,than scent them with f.o.,no matter how high qualitative is.

      Избриши
  5. Thanks for sharing your recipe, Gordana! I have never tried to make them, but receiving some and using them makes me want to try it.
    Srecna Nova Godina 2013 !!!

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam jos proletos napravila jedan takav, i to boga mi, vise komada. Naravno, sve je otislo, sto za moju upotrebu, sto za poklone. Izlila sam ga u male silikonske modle,najzgodnije su za vadjenje. Ako vec nisi, probaj 'whipped' varijantu, ta mi se sada vise svidja! Malo se razlikuje recept.
    Srecno mackanje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probacu i izlivenu u modle, samo da kupim odgovarajuce kutijice ;) Hvala za "whipped" ideju!

      Избриши
  7. Thank you Mommy for your comment an welcome to the blog!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...