15. јун 2013.

Лепота једноставности: сапун "Невен"

Ко год се упустио у прављење сапуна зна да је хладни процес идеалан за дизајнирање сапуна. Креације које виђам у последње време заиста све више померају границу сапунџијства ка уметности. Лично се и мени, додуше тек недавно, јавила јака жеља ка испробавању различитих техника шарања сапуна. Навешћу само неке које мислим да пробам у догледној будућности: mantra, hanger, spoon, peackok swirl... Ово ће бити јако занимљиво, узимајући у обзир да су ми при руци само природни колоранти,  али пошто се овде ипак ради о личном задовољству, вероватно ми неће пасти тешко да се бацим у потрагу за неким додатним одговарајућим материјалом за бојење сапуна.
Међутим, кад оставим по страни моје планове за будућност, и осврнем се на лични укус по питању ручно прављених сапуна, ја морам да признам да мене и даље обарају с ногу они најједноставнији (naked) сапуни.
 Представићу вам у овом посту сапун „Невен“. Остао је један од ретких који није претрпео неку модификацију како у рецептури тако и у самом изгледу. Правим га са високим садржајем мацерата невена у маслиновом уљу.
 
Мацерат невена: најлепши украс на мом прозору!
Можете лако да направите сами невеново уље, погледајте у овом посту кратку инструкцију. Ако мацерирате свеже цветове невена, уље утрошите одмах, због тога што свежи цветови имају влаге у себи која може бити погодно тло за развој бактерија и плесни.
 
Осим невеновог уља овај сапун има козјег млека и ши бутера. Веома је благ и нежан и погодан за суву и осетљиву кожу. Лично га користим за лице.  
Сапун "Невен"



И као што рекох волим једноставне сапуне... Не могу да објасним зашто је то тако. Можда је у питању она потпуна изложеност сапунске структуре која, у одсуству колораната, заиста долази до пуног изражаја. Можда управо та једноставност погађа право у мету, враћа на почетак и подсећа на основну употрбну сврху сапуна. Ово последње ми је било веома тешко да истакнем јер за мене сапун одавно више није само сапун!
Желим вал леп и релаксирајући викенд и срећно сапуњање!

8 коментара:

  1. Kako je beo i lep! Potpuno te razumem što želiš da se oprobaš u raznim tehnikama,kao i što neke ostavljaš nedizajnirane. Nedavno sam napravila OMH sapun i ostavila ga 'plain',što i meni samoj dodje neobično. Sigurna sam da uživaš koristeći ovaj sapun,kao i drugi korisnici,koji imaju prilike da dodju do njega!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da Maja, trenutno me bas vuce da bojim sapune ali ovi jednostavni su mi i dalje omiljeni!

      Избриши
  2. The simple soaps are my favorite too, Gordana. Even if I like colors, fragrances, techniques etc, making a simple soap is like getting back to nature and its resourses.
    Your soap has a creamy look which I simply love!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Nat! The recipe and design are so simple but this soap is still one of my fevorite!

      Избриши
  3. What a beautiful soap, Gordana! I love the simple, natural look. It sounds like such a luxurious bar, too, with the marigold-infused oil, goat's milk, and shea butter.

    ОдговориИзбриши
  4. Valja li za iritirano lice posle brijanja i dali koristiti neku kremu posle sapuna?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj sapun je bez mirisa, ima kozjeg mleka i ši butera i baš je blag. Ja imam prilično suvu kožu lica i obavezno stavim kremu posle upotrebe sapuna jer koža baš počne da zateže (naročito sada kad su krenuli hladniji dani).

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...