8. децембар 2013.

Захуктало се у мојој кухињи

Обожавам "НР" сапуне илити сапуне рађене топлим поступком. Можда је чудно, али ја сам се после неколико првих пробних тура сапуна које сам радила хладним, врло брзо пребацила на топли поступак. И дуго сам радила само њих. Имала сам разне варијанте са различитим додацима: мед, коприва, зелени чај, алоа... Ни мени није јасан разлог због чега ме сапуни израђени на овај начин и даље толико привлаче. Ако ћемо поштено ова техника и није толико захвална када је дизајн у питању. Ја макар нисам пробала да их правим шарајући их бојама јер некако су ми синоним за класику и рустичност. Најзад, ако ми је до шарања ништа лепше и боље од хладног процеса.
 
После дуже паузе, а мислим да то ипак има везе и са временским приликама, јер ко би додатно кувао и стајао уз шпорет кад је напољу претопло, ја сам засукала рукаве и направила сапун "Зелени чај". У основи се ради о сапуну са стандардном биљном мешавином уља где сам након кувања као 7% вишка масноће додала какао бутер и зелени чај. Погледајте како је испао:
 

Сапуни рађени топлим поступком имају неки рустичан изглед. Мада је сапунска маса глатка, у модлу мора да се сипа брзо јер како се сапун хлади почиње и да се стеже. Али после неколико тура овлада се техником и сипање стварно није никакав проблем.


Ја волим врхове овако израђених сапуна који наликују кори дрвета - један јако неодољиви детаљ ако мене питате!


Ако би да се упустите у израду сапуна топлим поступком можете погледати и упутсво које сам објавила на овом посту.



А да би садражај овог поста оправда и његов назив представљам вам још један сапун направљен овом истом техником коме сам додала уље и бутер кошчица кајсије:


Уз додатак меда овај сапун је пун погодак за предстојеће хладне дане!


Не знам да ли ћу ускоро "дохватити" моје шерпе за кување сапуна јер на реду су ми неки састојци које желим да испробам а који се ми се не уклапају уз овај процес. У сваком случају кад се поново будем ужелела рустичних знам како ћу их направити:)


 Желим вам пријатан викенд и срећно сапуњање!

6 коментара:

  1. Indeed, soap made using HP technique have an appealing rustic look! What did you add for this interesting purple color? Only honey?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Nat. Actually this color resulted from honey and apricot butter, really beautiful combination of ingredients.

      Избриши
  2. I love your HP soaps Gordana, congratulations! They do look rustic and uneven but that's how I like them, and there are so many advantages to this technique... I can't wait to make one myself!

    ОдговориИзбриши
  3. Those are beautiful HP soaps, Gordana! I love the rustic look, too.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...